Kidsteam

Onze school heeft een leerlingenraad (Kidsteam). De kinderen mogen meedenken over de school en het onderwijs. Zij vertegenwoordigen de groepen. De leerlingen uit het Kidsteam betrekken de klasgenoten bij keuzes, houden vergaderingen  (met hulp van hun leerkracht) en kunnen dit terugkoppelen. Een leerling uit het Kidsteam maakt een verslag van het overleg. 

Het Kidsteam komt ongeveer 6-10x per jaar bij elkaar om te praten over het onderwijs. Het Kidsteam biedt een platform waar leerlingen samenwerken aan schoolbrede initiatieven en thema's die hen direct aangaan. Zij spelen een centrale rol in het versterken van de betrokkenheid en verantwoordelijkheid van leerlingen binnen onze school. Het vergroot de eigenwaarde van leerlingen en het draagt bij aan hun ontwikkeling als verantwoordelijke en betrokken burgers.